تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/12/09 - 13:11
کد خبر: 194098

تشییع باشکوه فرج الله سلحشور برگزار شد

از حضور فرزند رهبر انقلاب تا خاطره شنیدنی از ماجرای پرچم حرم حضرت عباس(ع) +تصاویر

از حضور فرزند رهبر انقلاب تا خاطره شنیدنی از ماجرای پرچم حرم حضرت عباس(ع) +تصاویر

مراسم تدفین کارگردان انقلابی سینمای ایران، فرج الله سلحشور از مقابل مسجد امام رضا(ع) در برگزار شد. با حضور جمال شورجه، مجتبی راعی، مهدی سلحشور، حجت الاسلام تهرانی، آیت الله نوری همدانی، سردار نقدی، سردار جباری، جمال شورجه، علیرضا تابش، محمدرضا زائری، جعفر دهقان، محمدهادی قمیشی، صفار هرندی، الهام چرخنده و...

خبرنامه دانشجویان ایران: از شلوغی جمعیت پله‌های ورودی امامزاده را به سختی گذرانده و به فضایی هدایت می‌شویم که دور آن را داربست زده‌اند و فقط بستگان نزدیک متوفی را به این فضا راه می‌دهند. کمی جلوتر که می‌رویم متوجه می‌شویم که این داربست دور تا دور مزار شهدای گمنام را فرا گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، مراسم تدفین کارگردان انقلابی سینمای ایران، فرج الله سلحشور از مقابل مسجد امام رضا(ع) در برگزار شد.

فرج الله سلحشور که متولد سال 1331 در شهر قزوین بود، کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی-مذهبی چون ایوب پیامبر، مردان آنجلس و یوسف پیامبر(ع) را در کارنامه دارد. این آثار بویژه سریال یوسف پیامبر، در سراسر دنیا مخاطبان فراوان و میلیاردی پیدا کردند به گونه‌ای که در بسیاری از کشورهای منطقه و اسلامی، نام این سریال‌ها پرآوازه است.

او که از 27‌دی ماه امسال بر اثر وخامت حالش در بیمارستان بقیة الله (عج) بستری بود، قصد داشت مجموعه موسی پیامبر را کارگردانی کند.

  جمال شورجه، مجتبی راعی، مهدی سلحشور، حجت الاسلام تهرانی، آیت الله نوری همدانی، محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار جباری، جمال شورجه، علیرضا تابش، محمدرضا زائری، جعفر دهقان، محمدهادی قمیشی، صفارهرندی، الهام چرخنده، حبیب ایل‌بیگی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مجتبی راعی، غلامرضا فرجی، بهروز رضوی، سیدجواد رمضان نژاد مدیر شبکه تلویزیونی افق، حسین ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، محمدحسین طباطبایی نژاد رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، مهدی فرجی، مصطفی زمانی، عباس غزالی، سیدمحمود رضوی، محمود گبرلو، رحمان سیفی آزاد رییس مرکز امور نمایشی سیما، وحید جلیلی مسوول شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار، سعید قاسمی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، جمال شورجه، ابوالفضل همراه، امین صدیقی رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی سازمان صدا و سیما، محمد خزایی و ... از جمله کسانی بودند که در این مراسم حاضر شدند.

یکی از افراد حاضر از حواشی این مراسم می نویسد: از شلوغی جمعیت پله‌های ورودی امامزاده را به سختی گذرانده و به فضایی هدایت می‌شویم که دور آن را داربست زده‌اند و فقط بستگان نزدیک متوفی را به این فضا راه می‌دهند. کمی جلوتر که می‌رویم متوجه می‌شویم که این داربست دور تا دور مزار شهدای گمنام را فرا گرفته است. بعد از عبور از یک جوی پهن در همان فضای داخلی داربست به آرامگاه ابدی سلحشور می‌رسیم که قرار است پیکر وی در این آرامگاه و درست پایین پای مزار شهدای گمنام به خاک سپرده شود. دور تا دور مزار شهدای گمنام با پرچم یا اباعبدالله الحسین(ع) پوشیده شده است. تمامی دیوارهای امامزاده نیز با عکس‌های سلحشور از جوانی تا میانسالی پوشیده شده است. ساعت از 11 گذشته که با نوای یا حسین و ابوالفضل(ع) و دسته عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) پیکر مرحوم سلحشور را همراه با سیل کثیری از مردم به داخل امامزاده روانه می‌کنند.

در دست بسیاری از مردم پوسترهایی با عکس هنرمندان و شعرایی چون شهید مرتضی آوینی،رسول ملاقلی‌پور، شهید احمدی روشن، مرحوم آقاسی، امیر حسین فردی، سلمان هراتی، قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، دیده می‌شود که روی یکی از آنها این عبارت نوشته شده است. پدرم بی‌آنکه سلامی بگوید گفت با من پسرم، چاره مشکل ما ایمان است.

در انتهای این مراسم مجری با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم سلحشور گفت: اواخر محرم امسال در مجمع خیریه عاشورایی اجرای برنامه داشتم و در آن مراسم قرار شد تا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس(ع) به آقای سلحشور تقدیم شود.زمانی که ایشان را به روی سن خواندند با وجود سختی پیمودن مسیر به روی سن آمدند و ما پرچم را به ایشان تقدیم کردیم. ایشان در ابتدا پرچم متبرک به حرم حضرت عباس(ع) را بر روی سر و صورت خود کشید و گریه کرد در همان لحظه در شرایطی که از ایشان درخواست کردیم تا برایمان دعا کنند در همان حال گفتند برایم دعا کنید تا کربلایی از دنیا بروم.

ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تشییع زنده یاد سلحشور گفت: مرحوم فرج‌الله سلحشور نماد هنر دینی هم در ایران و هم در کشورهای اسلامی بود. این کارگردان ارزشی به هنرمندانی که در مسیر کارهای ارزشی قدم بر می‌داشتند جرأت و شهامت داد و به آنان نشان داد می‌توان سینمای دینی پرمخاطب داشت.

نقدی رییس سازمان بسیج  مستضعفین نیز در جمع خبرنگاران با تسلیت درگذشت زنده یاد فرج الله سلحشور گفت: زنده یاد سلحشور از جمله هنرمندانی بود که پایبندی بسیار زیادی به متن و نص داشت و همواره تلاش می کرد تا در صداقت کامل به بیان واقعیات تاریخی بپردازد. او هنرمند ارزشمندی بود هر چند مسئولان در این مورد قدر ناشناسی کردند.

اقامه نماز میت توسط آیت‌الله صدیقی بر پیکر مرحوم سلحشور خوانده شد.

در ادامه این مراسم سیدمهدی میرداماد به مداحی پرداخت و درباره از دست دادن برادر نوحه‌ای خواند.

در ادامه تشییع فرج‌الله سلحشور متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری توسط مجری قرائت شد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top